fredag, juni 02, 2006

Litt skuffa

Ref forrige blogg-post, så gikk ikke historien helt som jeg husket. Ja, for historien om jenta med hjertet viste seg å være fra en video med Roger Sanchez. (Takk til Doublewide)

Hun går ut om morgenen med et kjempestort hjerte. Folk hun møter blir litt skremte av det store hjertet og trekker seg unna. Hun blir nektet adgang i butikker og på utesteder. Etterhvert blir hjertet mindre og mindre. Til hun møter en fyr som synes det lille hjertet hennes er veldig søtt. Hun blir så glad at hjertet begynner å vokse igjen. Da gutten ser hvor stort det kan bli, blir han litt skremt han også. Og stikker.

Det er jo faktisk litt trist. Jeg synes egentlig min versjon av historien var mye bedre:-/

9 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Kjærligheten er skremmende. Det er en kraft større enn Gud.

Anonym sa...

Sorry


Doublewide

Rockette sa...

ja, dævven, Sadie.
men hvorfor skal det være sånn at man ikke kan vise frem det store hjertet sitt av frykt for at folk skal bli skremt?

Hva er du sorry for, DoubleWide? jeg tåler å få en illusjon eller to brustent - har nok av dem:-D
"Takk til" var ikke ment ironisk. jeg er glad for at du ga meg linken.
og når man ser videoen, så er den på et vis fyllt av håp allikevel.... Another chance

Sexy Sadie sa...

Som i Puccinis opera Turandot hvor de onde prinsessen Turandot spør Liu om hva det er som gjør henne så sterk, og Liu svarer Kjærligheten. Og Turandot hadde aldri hørt om fenomenet en gang.

(http://www.karadar.com/Librettos/puccini_TURANDOT.html=)

Det ender opp i den gamle diskusjonen om det er hendelsene som styrer menneskene eller om det er menneskene som styrer hendelsene.

Jeg tror:

Det er følelsene som styrer oss og som driver oss og historien frem. Det er hva som får ting til å skje. Og ofte handler vi i kjærlighet. Kanskje oftest av kjærlighet til oss selv.

Thomas sa...

Videoen er faktisk veldig bra. Sangen og forøvrig, men tilbake til emnet om hjertet. jeg tror at om man går for sterkt "ut" så blir den andre part fort litt skremt. En ganske naturlig reaksjon som er litt forstålig også når jeg tenker meg om. Når man har ett så stort hjerte for noen så blir man redd for å ikke kunne leve opp til det som man selv antar er en illusjon. Hvorfor skulle man ha så mye kjærlighet til en annen person såpass tidlig? Naturlig å tenke at det er noen illusjoner og forhåpninger inne i bildet. man vil selvfølgelig ikke punktere hjertet til noen, sååå man blir litt skremt. :)

Anonym sa...

Jeg tror faktisk at jeg elsker sterkere enn mange andre. Jeg vet at jeg ler høyere, gråter lettere, antenner fortere og banner mer, alt dette effekter knyttet til følelsesregisteret vårt. Hvis jeg beviselig er nærmere latteren og sorgen enn dere (jeg geberder meg i hvert fall som om jeg er nærmere følelsene og følelsene er nærmere meg), hvorfor skal det ikke også omfatte kjærligheten?

Jeg tror det omfatter kjærligheten også. Tenk, for et hjerte!

Rockette sa...

Ja - VK - for et hjerte! Bær det med stolthet:-)

Sexy Sadie sa...

Hei Rockette.

Nå begynner jeg å savn en posting fra deg. ;)

Rockette sa...

Så søtt av deg Sadie:-)
Jeg er litt uinspirert for tiden, gitt...