mandag, mars 26, 2007

På denne siden av blått

Har du noen gang hatt en drøm så virkelig at du trodde den var sann? Hva ville du gjort om det du trodde var sant ikke var det - og det du ikke trodde var sant var det? Ville du leve deg inn i drømmen og lete etter en perfekt virkelighet? Noen ganger er den eneste måten å våkne på å konfrontere det som ligger gjemt i ens sjel. Du kan bare håpe i de mørke stundene at du ikke er alene.

Det er mennesker som bringer lys til meg. På de underligste og vidunderligste vis. Mennesker som helt naturlig og uanfektet deler raust av sin varme og kjærlighet. I'm blessed.

Kjærligheten er bestandig og allstedsværende. Er ikke det fint å tenke på? Og at mennesket er som havet, vi farges av himmelen.
Nå for tiden er himmelen veldig blå. Jeg liker blått. Blått er himmelens, frihetens, ekspansasjonens og uendelighetens farge. Blått hjelper deg å overkomme de begrensninger du bærer inne i deg; til å strekke deg mot høyere mål. Jeg har alltid tenkt på blått som den mellommenneskelige kjærlighetens farge.

Kjærligheten er det eneste sanne og tilfredsstillende svar på menneskelivets problemer, skrev Erich Fromm i boken The Art of Loving.
Han mente at å bli elsket - ikke å elske, er folk flests oppfatning av hva kjærlighet er.

Jeg er litt usikker på om jeg er enig i den påstanden. Eller om jeg kan kan relatere til den. Men jeg er veldig enig med at kjærligheten er det eneste sanne svar på menneskenes problemer.

I dag er jeg hippie. I dag skulle jeg allerhelst stått på toppen av ett eller annet; - en bro, en klippe, et tårn - og ropt ut til verden: Spre din kjærlighet!

Og til alle dere som bringer lys: Peace&Love&Thanx a million:-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror desverre du tar feil, i dagens samfund spør de fleste etter hva jeg får og ikke hva kan jeg gi. Det samme gjelder kjærlighet, egoismen har også fått overtaget her.
Om min refleksjon er feil så er jeg den første til å juble, så jeg holder med deg og håper at jeg tar feil.

Eller velkommen tilbake, altid godt å lese dine refleksjoner. Liker tankene dine

=Anja sa...

"Love conquers all"!

Lothiane sa...

Åh så godt å se du er aktiv igjen! Har vært innom deg omtrent daglig og ventet på at du skulle skrive igjen. Ble litt bekymra her og lurte på om det betød du var dårligere. Håper ikke det.

Du skriver så nydelig... det skal du vite. Du treffer veldig, selv om det ikke er alltid jeg har en kommentar å komme med.

Og ja, jeg vil stå og være hippie sammen med deg... :D Jeg er for kjærlighet, både å gi og få... Derfor liker jeg denne "free hugs"-kampanjen noen har startet. :)

Tvilsom Tvisynt sa...

Love is a losing game, synger Amy Winehouse. Men har jeg tenkt å høre på henne? Nope!!

Og det er det å elske som er det eneste virkelige. Det å bli elsket er bare feiginger!!

Rockette sa...

Jeg vet, Zortar. Og hvordan kan vi endre på det?

I dag var jeg til fotsoneterapi, og terapeuten er et sånt utrolig elskelig menneske. Hun fortalte meg at hver tirsdag har hun en 82 år gammel mann til behandling. Han får en halv time massasje og en halv time på kafe med henne. Tenk hvor mye det sikkert betyr for ham. Hun har det også veldig hyggelig.
Hva om ALLE gjorde en sånn ting for ett menneske eller 5...

jepps Anja:-)

Ey Lothiane
Tusen takk!
Jeg har vært dårlig, men mest fordi influensa og mye sengeligging gjør at arrvev og sammenvoksninger kløner seg til:-/

Juan Manns Free Hugs Campaign er genial! Søk også på Random Acts of Kindness.
Mye kult vi kan gjøre i tillegg til å stå og være hippies:-)