mandag, mai 21, 2007

Solkyss

Jeg vet ikke hvor han fikk det fra, men han hadde denne enestående evnen til å gjøre den mest trivielle ting til noe magisk. En nådegave. Kanskje var den bare hans. Han lagde små skatter av den og strødde raust ut over de som betydde noe for ham.

Han kalte fregnene mine for solkyss. Så kunne møkkajentene stå der med lange neser som ikke var kysset av solen, mens jeg hoppet glad ved siden av verdens fineste mann og var solkysset ovenikjøpet. Jeg husker fremdeles hvordan den store, brune neven favnet om min lille, og at solen lagde glitrende diamanter i de leende øynene hans.

Solkyss! Papi, jeg savner deg.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig! :D

Rockette sa...

Takk, Tiqui!:-D

Unni sa...

Åååå...

Lothiane sa...

Denne rørte ved hjertet mitt, som så mye av det du skriver gjør. Vakkert...

Anonym sa...

Det er tøft å savne faren sin 7.

Anonym sa...

Helt nydelig, kjenner den gode varmen gjennom teksten din, takk :-)

Rockette sa...

Tusen takk, jenter:-)

Det er litt rart hvordan man liksom alltid er noens barn, uansett hvor voksen og selvstendig. Men fint også.

Roger R sa...

Nydelig :)

du er lenket:
http://silikonogsprengtpung.blogspot.com/

Rockette sa...

Tusen takk, q6ris:-)