lørdag, februar 25, 2006

Dette er ikke en blogg

Jeg er egentlig ikke her
Du har ikke sett meg



I går så jeg på Skavland. Det er ikke så ofte jeg gjør det. (Nei, jeg skammer meg ikke. Det er bare så sjelden jeg får det med meg, for jeg sovner tidlig. Også på fredagskvelder. Jada, jeg begynner å bli gammel)

Først av alt må jeg bare få si en ting. Dorthe Skappel, jeg synes du er ei flott dame altså, men alle kan se at du har sprøytet inn botox. Å nekte for det blir litt som om Øystein Hedstrøm skulle sittet i studio og nektet for at han har hentesveis.
(Sånn. Puh, takk. Det måtte bare ut.)

Nok om det og til sakens kjerne. En av gjestene var ekspert på dinosaurer(!), og var kommet i studio for å snakke om fugleinfluensaen. For dette hadde jeg faktisk ikke tenkt på, ignorant som jeg er: Fugleinfluensaen er jo først og fremst dødelig for fuglene. Og hva skjer om alle fuglene dør? Jo, da vil det for eksempel komme enorme insektssvermer og ødelegge store avlinger. (Et eksempel på dette har vi fra vår egen tid da Mao bestemte at man skulle skremme livet av småfuglene i Kina tidlig på 60-tallet.)
Ikke bare er fuglene nyttige. Tenk hvor trist det vil være å våkne om morgenen uten fuglekvitter. Eller en båttur uten måkeskrik. Frognerparken blir fylt av killer-ekorn og kjempefrosker. Ikke fullt så koselig å mate dem... De tamme småspurvene som spiser smuler utenfor 7-eleven på Th. Heftyes plass blir erstattet med svære rotter.
Brrr. Gi vaksinene til pippippene nå!

Anyway. Programmet sluttet med at "De nye gitarkameratene" sang en versjon av Hallelujah som knocked my socks off. Jeff Buckley - sleng deg i veggen! Dette er desidert noe av det vakreste jeg har hørt - ever!

Konklusjon på min TV-kveld: Dorthe Skappel er dårlig til å juge. Fugler er kule. Og Espen Lind burde egentlig ikke åpne kjeften med mindre han synger.

Ingen kommentarer: