torsdag, mai 04, 2006

Velferdsordninger my ass!

Jeg har tidligere skrevet litt om Norsk Pasientskadeerstatning(NPE) og deres underlige form for saksbehandling. Nå er klagen min på vedtaket ferdigbehandlet i Pasientskadenemda, uten spesielt heldig resultat.
Gjennom en rekke telefonsamtaler til pasientombud, sivilombudsmann og pasientforening har jeg vel egentlig bare fått vite at jeg ikke har noen rettigheter. Så lenge NPE har avvist søknad om erstatning, er det svært lite sannsynlig at jeg vil komme noen vei med et sivilt søksmål.

Ikke nok med at de avslår søknad om erstatning, de benytter også en rekke anledninger til å hentyde at jeg mest sannsynlig er en hysterisk løgner og lurendreier som bare har utnyttet det faktum at en litt glepphendt stakkars kirurg maltrakerte meg i august 2004. (men det gjorde han i følge NPE ikke, og i følge journalen fra Tullevål sykehus har jeg såvidt vært til stede og blitt sprettet opp på nytt og forgiftet med store mengder antibiotika noen september-uker i 2004).
De konkluderer sludderbrevet med at hvis jeg lider av noe, hvilket de ikke tror jeg gjør, så er det en psykisk reaksjon. Som om det skulle spille noen rolle.

Hvis du ser på nyhetene at en gal dame har tatt rådgivende leger og advokater som gisler i NPEs lokaler og truer med å sprenge alle i lufta, er det sannsynligvis meg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan bli så eitrende forbanna av sånt, man er jo helt hjelpeløs!

Rockette sa...

Jah - jeg føler meg ikke spesielt høy i hatten nå...
Men det verste raseriet har gitt seg:-)

Hvis det finnes noe slikt som karma, forventer jeg å vandre videre i et liv totalt blottet for mer motgang - hehe

Anonym sa...

Dette må du IKKE gi deg på! For det første bruker du en halvtime på gratisadvokat (tilbud én gang pr. uke via Advokatforeningen), dernest vurderer du å satse litt. Lever Eivind Aasbøll (advokat) ennå? Er han i jobb? Kan han engasjeres? Kan du kreve salærrefusjon eller økonomisk støtte via en statlig ordning for å få prøvd saken i retten?

Hvis du de facto er blitt "maltraktert" skal du forfølge saken. Du ser såpass vakker ut at uansett om maltrakteringen er av "ytre eller indre art" skal du ha en STOR erstatning. Jeg foreslår at du krever 10 millioner og går i gang med saksforberedelsene nå.

Karma finnes, men helst i en religion bestående av fatalister.

Og fatalist er nettopp hva du IKKE skal være! Nei, takk, vær heller realist. Og..kampklar!