mandag, august 21, 2006

Militant eller tannløs feminisme? Velg selv

Jeg kvapp litt til da jeg så forsiden på Klassekampen i dag.
"Kvinnegruppa Ottar demonstrerer torsdag - Vil bli mer militante"

Jaha, hva blir det neste? Dronningen av England blir mer kongelig, Carl I. Hagen blir mer arrogant, Aylar øker bimbo-faktoren?
I tillegg er Inga Marte Thorkildsen sitert: "Dette er et slag i trynet på dem vi forsøker å nå"

Selve artikkelen forteller oss at det Ottar skal demonstrere for torsdag er kriminalisering av sex-kjøp.
Ikke ante jeg at det var noe nytt eller militant at Ottar vil kriminalisere sex-kunden. Det som kanskje kan virke litt skummelt er at Ane Stø i Ottar sier at det er på tide at de blir tøffere i trynet. (Uæææh, Be aware)

Thorkildsen sier til dette: "Kvinnebevegelsen burde helt klart bli tøffere i sine krav. Men å bli mer militant er feil strategi"
Tøffere krav er i følge Thorkildsen å drive holdningsskapende arbeid og jobbe systematisk overfor gutter og deres forhold til kvinner og sex.

Har Inga Marte blitt mindre tøff i trynet? Det er da ingenting i veien for å gjøre begge deler. Hva er vel mer holdningsskapende enn å gjøre sex-kjøp til en kriminell handling? Og hvordan mener hun at kvinnebevegelsen skal bli tøffere uten å virke militante?
Her aner jeg et pen-pike-kompleks.

Leder i Ressursenteret for Menn har også noe han skulle ha sagt i forhold til kriminalisering av sex-kjøp. Det mest interessante (og morsomme) i den sammenheng er at lederen i Ressurssenteret for Menn heter Dotterud... :-D
Det må være et uheldig navn å ha i en slik organisasjon?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dotterud...
Jeg ler meg ihjel.
Hva Ottar angår så gidder jeg ikke å bry meg. Jeg oppfatter dem som engasjerte, men deres nye middel ikke vil virke.

Rockette sa...

Jah lol@dotterud:-D

Jeg er enig, men _nytt_ middel? Er ikke dette slik Ottar har drevet hele tiden?

Anonym sa...

Aner ikke, jeg vet ikke så mye om dem. Skal uansett innrømme at jeg sympatiserer med saken deres.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

Jodå, er nok slik Ottar har vore heile tida :)