torsdag, august 17, 2006

Ti ting du aldri vil høre meg si

SexySadie har tagget meg. Oppdraget er å liste opp ting du sannsynligvis ikke vil høre meg si høyt - mest fordi jeg skjønner at det vil skape mer trøbbel enn jeg orker å forholde meg til. Jeg sliter litt med indoktrinert dannethet. Men what the fuck, den høfligheten har fått meg til å svelge så mange kameler at jeg er nær ved å kveles. Det er kanskje på tide at jeg rister litt løs.

I dag er det nøyaktig to år siden jeg ble syk. I denne tiden har jeg fått så mye usaklig dritt fra folk; leger, bekjente og familie, m.fl. This is payback-time...

1. Du kan ta de pillene og stikke dem langt opp i rompa

2. Skaff deg litt innlevelsesevne før du uttaler deg om ting du ikke har greie på

3. Det er det mest idiotiske jeg har hørt. Er du helt dust?!

4. Ikke prosjiser din tilkortkommenhet over på meg, ditt selvopptatte fjols

5. Det spiller ingen rolle for meg om det er en fysisk eller psykosomatisk årsak til problemet, det er uansett et reelt problem. Med mindre du har en løsning, hold kjeft!

6. Deg skulle de lukket inne på rettsmedisinsk eller laboratoriet. Du skulle ikke hatt med levende mennesker å gjøre

7. Slutt å behandle meg som et barn. Jeg er voksen nok til å kjenne mine egne begrensninger. Det siste jeg trenger er spark i rompa, din nedlatende fjott

8. Er det så jævlig vanskelig å spørre i stedet for å anta?

9. Du er min venninne. Det er din oppgave å støtte meg når jeg ber om det, - ikke ta de andre i forsvar

10. Jeg skulle ønske du kunne ta litt vare på meg (Hjelpes. Den satt langt inne...)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror nok du hadde rocka dine omgivelser kraftig hvis du hadde sagt det her ja. He, he, he.

Softtag sa...

Hei, kom igjen a!

Gi dem inn. Hvis det går dårlig, går det alltid ann å skaffe seg en ny lege og nye venner. De vennene som ikke tåler dette er ingen gode venner allikevel. Det er være med famillien, den er det ikke så lett å bytte.

Softtag

Anonym sa...

Jeg synes du skal begynne å prøve ut noen av dem, Rockette. Det er jo tydelig at enkelte trenger å høre det.

Rockette sa...

Vel... noen av dem er jeg glad i (tross alt), andre kan gjøre livet mitt ganske surt...

Dessuten: -jeg har jo ikke lyst å bli en sutrete grinebiter heller:-)