mandag, november 06, 2006

Skranten byfrøken på anbud

I anledning av at Staten vil bruke 600 millioner kroner på å få sykemeldte raskere tilbake i jobb, håper jeg noen vil vurdere å kjøpe undertegnede ut av trygdesystemet.

Å yte litt ekstra service skal nok betale seg etterhvert. Jeg er en samvittighetsfull skattebetaler. I tillegg er jeg motivert, høflig, tidvis morsom, relativt stillegående omgjengelig og renslig.

For tiden er jeg 30% arbeidsaktiv. Trygdekontoret etterlyser tiltak som kan få meg tilbake i full jobb. Jeg har foreslått en rekke alternativer, men ingen av dem ble innvilget. De har foreslått noen alternativer selv også. De ble heller ikke innvilget.

Det er ingen som ønsker meg tilbake i full jobb mer enn meg. Jeg en av de heldige som har en jobb som er utrolig morsom. Selvom det ikke var slik at jeg trengte penger til hus og mat og andre trivialiteter hadde jeg sikkert sittet og hygget meg med å designe ting uansett. Jeg er et arbeidsjern. Har alltid vært, vil alltid være. Arbeidsgivers interesse av å få meg snarlig tilbake i arbeid er stor. Jeg er selvstendig næringsdrivende. Det er altså jeg som taper på det hvis kundene forsvinner. Det er mitt rennomme som rammes om jeg ikke klarer å levere.

Egentlig er det ikke så mye som skal til for å få meg opp om morran tror jeg. Kanskje man bare kan leie inn en matmor/-far som kan fôre meg opp og pusle litt for meg en stund? Eller sende meg til seters for å gjøre meg fet. Det må da være noen av slektingene til alle disse Senterpartistene som kunne korttidsadoptere ei skranten byfrøken?

Anbud kan sendes til Rockette, Utskytningsrampen, Oslo.

På forhånd takk

Trivia om menneskekroppen


• Lyden som presses ut av lungen når du hoster,kan komme opp i 96km/t. Et nys er mye raskere og kan komme opp i hele 160km/t. Det er også umulig å holde øynene åpne når du nyser. Øynene lukkes som resultat av en refleks forårsaket av vibrasjoner.
• Et gjennomsnittsmenneske drikker over 60.000 liter vann i løpet av livet. Og går på do seks ganger om dagen.
• Av alle typer hår er det skjegg som gror raskest.
• Alle mennesker mister 600 000 hudpartikler hver eneste time. Dette er veldig små partikkeler og i løpet av et år blir ca. 680 gram hud eller 48kg i løpet av 70 år.
• Det største cellen i kroppen er eggcelle.Den minste er sædcelle. En eggcelle veier 175 000 ganger mer enn sædcellen.
• Når man slikker på et frimerke forbrenner man 0,1 kalori. Det betyr at man må slikke 5134 frimerker for å forbrenne en Big Mac.
• Fingernegler vokser fire ganger så fort som tåneglen.
• Neglene fortsetter å vokse en stund etter man er død.
• Nyfødte babyer har 300 knokler, mens voksne har 206. Brekker du lårhalsen har du 207.
• I løpet av livet produserer et gjennomsnittsmenneske over 23 000 liter spytt.
• I gjennomsnitt finnes det nesten 5 millioner bakterier på hver kvadratcentimenter av kroppen.
• Dersom du er stengt inni i et helt tett rom, så ville du dø av karbondioksid-forgiftning før oksygenen tar slutt.
• Kroppens største indre organ er tykktarmen. Helt utstrekt er den over 6 meter lang.
• Hjernen har ca. 100 000 000 000 hjerneceller, og 1 000 000 000 000 sammenbindinger mellom hverandre.
• Med 400 millioner sædceller pr. skudd, kan en mann i teorien fordoble jordens befolkning med 16 skudd.

6 kommentarer:

Tvilsom Tvisynt sa...

relativt stillegående!!! I buy that one :-))

EarlGrey sa...

Jeg vet om en fin seter, som i tillegg har verdens flotteste utsikt! Skal sjekke om de tar inn skrantne byfrøkner der - kan du yste geitost forresten? ;o)

Det med neglenes "liv etter døden" var egentlig litt skummelt, men kan kanskje forklare noen av legendene rundt feks Olav Haraldsson, også kalt "Olav Digre" evt "Olav den hellige". Husker jeg i barndommen var veldig fascinert av det som sto i Snorres kongesagaer om at Olavs hår og negler hadde vokst etter at han var erklært død.

"16 skudd.." Jaja..

Anonym sa...

*Pakker snippesekken, drar til Oslo og blir en matmor i en uke for Rockette*

Anonym sa...

Lydens hastighet er 1238 kilometer i timen. så det er nok lufthastigheten du sikter til når det gjelder opphost fra lungene.

Utover det er det bare å tilføye at det er meg fullstendig ukjent hvorvidt du og din faste beundrer er menn eller kvinner, om dere er homoseksuelle, bifile, transseksuelle eller bare en merkverdig konsentrasjon skulderklappende senfjortiser med overdrevent nettliv à la det jeg selv - med overflatedyp fascinasjon - levde ut en kort periode på midten av nittitallet.

Men trøst og støtte i form av det skrevne ord? Joda, det kan du saktens få.

Rockette sa...

Det er bra Eirik. Du skal få den billig. Special price for you, my friend:-)

Takk, Earl'en. Yste gjetost? Hm, greia er at jeg trenger hviiiiileeee. Men jeg kan kanskje legge inn ysting som en del av aktivitetsanpasningen:-)
16 skudd ja... Hehe

Du er virkelig min skytsengel du, Sadie:-)

Anonym: Jeje, du får gå inn på Wiki og rette opp du da. jeg er ikke så opptatt av flisespikkeri.
Det spiller ingen rolle for meg hvilken bås du har behov for å putte mine nettvenner i. Selv er jeg mer opptatt av at de er fine mennesker, og da kan de være homofile fjortiser eller skulderklappende transseksuelle - det er ikke av betydning.
Døren er høy og porten vid. Som du kan se publiseres sogar spydige kommentarer fra kverulerende jantelovutøvere her.

Anonym sa...

"Det med neglenes "liv etter døden" var egentlig litt skummelt"

Jepp, det er skummelt. Dvs. om det var sant. Negler og hår fortsetter ikke å vokse, men ved dehydrering så trekker huden seg tilbake og det vil se ut som det har skjedd en vekst. Det er ikke annet enn et synsbedrag.
http://www.snopes.com/science/nailgrow.asp