tirsdag, desember 26, 2006

Epilog

Ganske ambisiøst å legge et slikt krafttak av en snuoperasjon til den tiden av året da jeg er på mitt aller svakeste tenkte jeg i mitt stille sinn mellom lyseksplosjoner på netthinna og eksosgassene flytende inn gjennom såre bihuler via vifteanlegget der jeg lå i baksetet på Mamacitas SUV mens vi sneglet oss gjennom Vålerengatunnelen på vei til julekitchpynthelvetet akkompagnert av enten Dionne Warwick eller Sølvguttene eller begge deler på en gang. Og matosen. Den sitter som limt fast inne i nesegangene selv et døgn etter jeg kom hjem til mitt eget relativt luktefrie hjem. Jeg er sliten, jeg har feber, det verker i hele meg og det føles som jeg aldri skal klare å komme meg opp i knestående igjen. Men det skal jeg. Nå er julehelvetet over. Nå er vi så langt ute i året at det ikke er noe igjen å feire. Bare tanken på at det er et helt år til neste gang, gjør at pusten flyter litt friere.

Nå begynner det. Nå er jeg klar. Nå kan lyset komme.

7 kommentarer:

Betty Boom sa...

Yes, nå er jula snart endelig over. Jeg har noen små ærend igjen. Likte godt du skrev: Nå er det så seint på året, at det er ingenting mere å feire.

Nå går vi mot lysere tider unge dame, vi biter livet i låret og går på.

God fart mot det nye året, Betty

Anonym sa...

Neste år er det bare å insistere på en luktfri jul, uten ribbelukt, juletre og all kitchen.

Jeg har vært to steder i julen, og begge de stedene har vært helt fullstendig overfylt av nisser, vi snakker minst 50 nisser på hvert sted. Tigerungen synes vi har alt, alt, alt for få nisser. Men jeg orker ikke ha flere.

Takket være kattene slipper vi å ha juletre også. Det er jeg glad for :o)

Nå går det mot lysere dager, du har overlevd julen, og da kan det bare gå en vei :o))

Anonym sa...

Jeg kjenner igjen den "åh, frihet, et år igjen til neste jul". Måtte det skinne masse lys på deg :)

Rockette sa...

Jepps, Betty. Vi biter oss fast:-)
God fart inn i det nye året på deg også.

Jaaa, Iskwew. Vi reformerer/-atterer julen til litt mer brasiliansk synes jeg:-)
Til da er det full fart opp og fram:-)

Takk, Drusilla. Håper det skinner på deg også:-)

Anonym sa...

Jupp, jeg og er glad det er over! For et himla styr bare for en ussel dag. Jeg gleder meg til vi kommer tilbake til hverdagen igjen. Og lyset... det skal bli godt! Må neste år bli innmari mye bedre...!

Etterjulsklem fra meg

Anonym sa...

Jeg er også glad at julaften er overstått.

Du får se det slik at fra dette kan det bare gå en vei: Oppover.

God bedring!

Anonym sa...

Endelig går vi mot lysere tider, vi har bare en jævlig januar foran oss, men så er det plutselig lyst dagtides.