fredag, desember 22, 2006

Snumanøverdagen


I dag snur solen. I tillegg skal altså verdensfred oppnås. (Kl. 16 presis til info for dere det blir noe på. Ta en ekstraomgang for meg). Også har jeg bestemt at i dag er dagen da formkurven min skal snu. Under samme teori som orgasmehippiene, har jeg bestemt meg for å fokusere på all positive energi som kan oppdrives og ha en ukuelig tro på tankens kraft.

Det er få ting jeg har et direkte hat-forhold til, men førjulstiden, jul og romjul kaster meg vanligvis inn en tilstand midt i mellom kronisk PMS og total meltdown. Jeg har ikke beskyttelse mot all stressingen rundt om. Det går rett inn i pannebrasken og kortslutter hjernen. Jeg blir hudløs og sippete.

I går tok jeg meg selv i å gråte fordi programmet Gyldne Tider hadde en kavalkade med gamle 80-tallshelter akkompagnert av We are the world. (Jah - ikke spør hvorfor. Jeg har egentlig ikke noe sentimentalt forhold hverken til Duane Loken eller 80-tallet forøvrig) I dag leste jeg en bloggpost som gjorde meg kjempeglad og måtte sippe litt, så skrudde jeg på radioen, hørte to strofer av Hallelujah før tårene begynte å renne fordi det var så vakkert.

Jeg er ikke helt god tror jeg. De siste dagene har jeg tenkt så kraftig på at jeg må klare å snu at jeg liksom er inne i en slags renselsesprosess. Slusene er vidåpne. Ut med gruffet, inn med energien og lyset!

En Blink-nabo sa så fint (fritt etter hukommelsen):
Vintersolverv er en merkedag vi bør feire. I min verden er det solen og ikke gud som gir liv.

I riktig gamle dager feiret man Saturnalia på denne tiden. De gamle romere brukte fasen til å varte opp slavene sine, fordi guden Saturn sies å ha hersket i den Gyldne tidsalderen da ingen klasseskiller eksisterte.

Peace&love; Slipp lyset inn!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ser mine tanker og meninger har kommet ut av din penn :)
Så hjertens enig Rockette! Håper snuoperasjonen lykkes :) Klem

Anonym sa...

Jeg har stor tro på tankekraft, Rockette, og hvis gode tanker kan hjelpe deg, får du litt drahjelp til snumanøveren fra meg og sikkert mange andre lesere av bloggen din!

Bidrag til verdensfreden blir det derimot ikke her heller...
Jeg har om ikke et hat-forhold, så i hvert fall et ambivalent forhold til juletiden, men som deg sipper jeg allikevel litt ekstra i denne tiden. Rart?

Apropos ut med gruffet - kjenner du til Reisen? God jul, Rockette - og masse gode ønsker for snuoperasjonen!

Anonym sa...

Ønsker deg en riktig God Jul, Rockette.

Anonym sa...

Jeg e glad i deg UANSETT jeg,Rockette!
Klems
Slutt

Anonym sa...

God jul og godt nytt år!

EarlGrey sa...

Denne såkalte "forventningsfulle førjulstiden" kan gi noen hver overload i pannebrasken, hvis det er til noen trøst for deg. Det stresses generelt for mye i en hektisk hverdag, men disse dagene er FOR ekstreme! Og krisesentrene er igjen fylt opp til randen i anledning høytiden, hørte jeg her en kveld..

Ellers full støtte på alle mulige og umulige måter til både solsnu, og din personlige snuoperasjon. De gamle egypterne greide jo også å kombinere solen og guddommen på en tilsynelatende utmerket måte..så lenge det varte..

Men disse orgasmehippiene må da ha valgt feil dag for sitt edle bidrag til verdensfreden; det blir jo ikke tid til en "ordinær omgang" i dette julestresset engang! Eventuelle "ekstraomganger" må man bare skyte en hvit pil etter..

Peace&Love (når man får tid til sånt igjen..)

Anonym sa...

Du er rett og slett god som gull :o)

Ha en god jul og takk for tankene du deler med oss.

Anonym sa...

Ja ja God Jul for helvete!
Gleder meg til kontakt med deg i tida som kommer også,Beautiful Stranger:o)
Klæms ifra trønnderlainn!
Slutt

Rockette sa...

Jupps, Glennis. Og takk. Klem bækk:-)

Unni: Ja, hva ER det med denne sippinga? Makan ass.
Tusen takk for både lykkeønsk og tipset om Reisen!

Takk det samme, dreamer:-)

LuvvYa2 Anja:-)

Sadie! *Klemmer*

Du sier noe Earl, men kanskje var det litt av intensjonen. Å få folk vekk fra unødvendig mas for å gjøre noe samfunnsnyttig:-)

Det er jaggu du også Iskwew!

Takk til dere alle sammen.
Varme tanker til hver og en av dere
*klemmer*

Anonym sa...

God solsnu, god jul, godt nyttår.

Takk for i år. :-)

Anonym sa...

En hilsen med ønske om en god jul for deg, Rockette.

Anonym sa...

Det finnes ingen medisin som fikser oss (tror jeg). Det er somregel oss selv som fikser oss selv og medisinen egentlig beskytter det området som må fikses slik at kroppen kan fikse seg selv. Flott eller hur? Derfor, er jeg rimelig overbevist at tankekraft er undervurdert. Hvis man hadde 10% kontroll over hjernen så kunne man jo gjort alt mulig. Grodd vinger og hale hadde vært lett, større peniser og pupper hadde ikke vært noe sak, kjekke og flotte individer hadde vi blitt. Så go for it syntes jeg! :)

Betty Boom sa...

Heisann.

Jeg tror vi er ganske like, eller at vi har et likt forhold til jula. Jeg synes den er vanskelig følelsesmessig. Men nå er den snart over.

GOd romjul til deg,

Betty

Anonym sa...

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd du var min ukjente tvilling. Jeg trodde jeg var alene om mange av disse tingene du skriver om, og da særlig julen. Nå er det bare timer til det årlige marerittet er over, heldigvis.

http://hvahunsa.abcblogg.no/