søndag, februar 18, 2007

Undercover

Det har visstnok vært litt problemer med å kommentere på bloggen min i det siste. Muligens fordi jeg har gått over til den nye versjonen av Blogger.

I den anledning har jeg fått spørsmål om hvorfor jeg har moderering på kommentarer.
Meningen med det er ikke å sile ut usaklige kommentarer. De slipper jeg gjennom og lar ligge til spott og spe for seg selv.
Men ved ulike anledninger har det vært noen som har ønsket å oute meg. Ironisk nok har tre av fire tatt feil, og det pussige er at to av gangene ville vedkommende oute meg som ei jeg kjenner. En gang gjettet vedkommende rett og la ut navnet mitt og adressen min. Dette var av ymse grunner ikke ønskelig.

Jeg blogger anonymt. Hadde jeg ikke gjort det, hadde mitt fulle navn ligget på profilsiden. De som ikke har sosial intelligens nok til å forstå det eller ikke respekterer det, er lite ønsket som kommentatorer.

Alle dere andre er hjertelig velkommen:-)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Blogginga som sagt endelig i rute igjen-
Hilsen Anja
Slutt

Anonym sa...

Aha. Da skjønner jeg at du har moderering på alle kommentarer.

Merkelig at noen mennesker ikke kan respektere andres ønsker. og de har vel gjerne vært anonyme selv?

Rockette sa...

Jepp Anja:-)

Naturligvis var de anonyme, Iskwew... Jeg skjønner meg ikke helt på folk altså

Lothiane sa...

For en snodig "hobby". Hva i alle dager er gøy med sånt?

Jeg har kommentarer til godkjennelse hos meg også. Stort sett er jeg jo i nærheten av pc'en så det er ikke lange forsinkelsen uansett. Jeg vil unngå spam som jeg var veldig plaget av på en annen side og synes godkjenning av kommentarer er en grei ting. Så langt har jeg ikke slettet en eneste kommentar. :)

Rockette sa...

Aner ikke, Lothiane:-/

jeg tror det finnes en innstilling som gjør at alle må skrive inn en bokstavkode før de får kommentaren sin gjennom, men jeg husker ikke hvor den finnes. Sikkert på instillinger.
Bare sånn i tilfelle du ikke gidder godkjenne alle manuelt...
:-)

Undre sa...

I alle dager, Rockette! Det hørtes ut som trivelig folk, du! :-o

Rockette sa...

Hm... er jeg den eneste som har opplevd dette? Tenkte kanskje det var en vanlig greie, jeg:-/

Anonym sa...

Men i alle verden da. Er det forsmådde beilere du har fått på nakken? Det er skummelt å tenke på alle de skrudde folka som sitter på den andre siden av skjermen. Jeg har fått ufine kommentarer selv, men det er mere av typen flåsete kommentarer fra tilfeldig besøkende.

Anonym sa...

Hvis j ikke kan bruke ironi, tidvis sarkasme og humor- så blir blågginga mi helt steindød

Får fullstendig fnatt av alt som grenser til sensur, og føler at endel poster er så tåpelige (inkl mine) at de fortjener friske tilbakemeldinger



Klems ifra Anja

Slutt

Anonym sa...

Outere burde skytes.

Eller i alle fall en tupp i ræva hvis forslaget over blir for tøft å svelge for enkelte.

Anonym sa...

Betyr dette at bildet ditt ikke er av deg?

Anonym sa...

Det er uansett et morsomt bilde. Jeg liker blyantene, korketrekker'n og skjønnhetsmerket. Retusjert?

Du ligner på en venninne av meg, men jeg vet - tydeligvis i motsetning til enkelte andre - at du ikke er henne.

Jeg tipper du ikke er blant de høyeste. Cirka 1,60? Vi sier det.

Rockette sa...

Anonym: Hvordan er det relevant (og i forhold til hva) hvor høy jeg er og om skjønnhetsflekken er ekte?
*nysgjerrig*
:-)

Anonym sa...

Det er bra du er nysgjerrig, det var litt av meningen. Og særlig relevante er nok ikke disse forholdene.

Men siden du ligner på en venn av meg som jeg er svært glad i, og denne vennen er liten av vekst, var det en nærliggende - om enn høyst privat - assosiasjon. Hun har dessuten et skjønnhetsmerke, et ekte sådant.

Men det viktigste er likevel dette: Alt jeg skrev om bildet er sant. Dermed har du fått en kompliment, enten for din gode smak (du har plukket ut et stilig bilde), eller for et artig bilde av deg selv.

Rockette sa...

Tusen takk, Anonym. Jeg synes også det bildet er artig.
Forøvrig er "skjønnhetsflekken" ekte og du bommet ganske kraftig på høydegjettingen:-)