mandag, februar 26, 2007

Panakeias eske

Alt må være balanse, og for tiden er det så mye mørke, gruff og hverdagsondskap rundt om, at jeg har lyst å tenke på godhet.

Av grunner jeg ikke er helt bevisst, er det flere mennesker jeg ser for meg når jeg tenker på godhet. Aller først er mormor, så kommer Ninakanina og prinsessene, Lillingen, onkel Dima, og det bare fortsetter og fortsetter med en rekke av ansikter med lys rundt. Glade stemmer, varme smil, gode hender.
Når jeg tenker på det, er jeg egentlig velsignet på så mange måter.

Da Mamacita flyttet fra Tauro til Mijas, hadde hun med en eske med ting som hadde stått igjen etter meg. Mye har forsvunnet underveis, men noe har jeg da tatt vare på oppgjennom. Bilder av Kanina og meg på party, et lite, brodert tøyhjerte fra mormor, en rosakvarts som jeg fikk av Alex da jeg reiste fra NY og sølvdelfinen jeg fikk i gave av mine greske reserveforeldre, Toula og Platon.
En slags omvendt Pandoras eske, kan du si. Ja, jeg tror jeg vil kalle den Panakeias eske.
Ut av den strømmer min verdens godhet.

9 kommentarer:

=Anja sa...

Sånn skal det være!!!
Glad jeg har en bitteliten del i din verden!
Slutt

Anonym sa...

Å, så godt å lese dette! Takk!!

Anonym sa...

Endelig kom du med et litt mer positivt lys i din blogg, har set frem til at du skulle komme deg dit etterhvert. Og det helt uten medikamenter :)

Anonym sa...

Herlig Rockette!

Tvilsom Tvisynt sa...

Lyst hode :-)

Stadig finere.

Rockette sa...

Tusen takk, alle sammen.
Jeg tror nesten det kan bli en føljetong av go'esken min:-)

Nina sa...

Åååååå Kanina blir GLAD! Kanina elsker Rocketten sin!

Ujevne tanker sa...

nå smilte jeg, Rockette:-)

Anonym sa...

ut av små ting
store ting vokser

smart av deg
å legge mye
i det minste