lørdag, februar 10, 2007

Ikke akkurat bamsemoms

Jeg har en teori. Det vil si, jeg har to. Den ene handler om at jeg egentlig er død og har kommet til helvete (noe annet var vel ikke å forvente). Satan selv er kemner/byråkrat og setter alle nykommere til å fylle inn tall i uforståelige rubrikker i et skjema som heter RF-0002:
"Post1: Samlet omsetning og uttak innenfor og utenfor mva-loven. Post 2. Samlet omsetning og uttak innenfor mva-loven. Sum av post 3,4 og 5. Avgift ikke medregnet. Post 3. Samlet uttak og inntak innenfor mva-loven. Lav avgift", etc.

Den andre teorien er kanskje mer realistisk. På teknisk hos Altinn sitter den en jævel som vil kødde med meg og sørger for at alle skjemaene mine er komplett ulogiske pluss at tallene ikke stemmer uansett hvor nitid jeg fyller dem inn.

Halloooo - DET HOLDER NÅ! Det er ikke noe morsomt lengre:-(

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ajjj - jeg tror på teori 2, siden jeg ikke tror du kommer til helvete.

Det er en liten gnom i datasystemet til Altinn som er dritsur, og dermed saboterer så godt det lar seg gjøre.

Rockette sa...

Jaaa! Kill Altinn-gnomen!
Hehe:-D

Rambukk sa...

Altinn er den store mentale styrkeprøven for næringsdrivende. I utgangspunktet en rørende god ide. I praksis djevelens verk. Jeg tror summen av post 1 og post 2 minus kvadratroten av post 3 og 4 dividert med post 5 alltid blir 666,-

=Anja sa...

Hvis det kan være noen trøst :
Jeg får fullstendig PANIKK av A4
format- Driver å "psyke mæ opp" te å ta tak i papiran min
Klems
Slutt

Anonym sa...

Hatt samme oplevelsen, og frømt opp noen flere teorier. Løsningen var å finne ut hvor mange timer jeg egentlig brukte på slikt, og fant ut at det ikke var så galt å sette bort denne svarte og røde tallmagien til et regnskapskontor.