tirsdag, januar 01, 2008

2008!

Hoi, alle bloggerbyere! Splitter nytt år, nye muligheter. Velkommen til 2008, måtte det bli et aldeles strålende for dere alle sammen.

Jeg vet ikke hvordan det er for dere, men for ustrukturerte mennesker som meg føles det greit å ha noen terskler, porter og innganger som fordrer til ettertanke og endringer. Følgelig har jeg nyttårsforsetter.

I bloggesammenheng vil det komme til å bety at jeg skal bli litt flinkere til å fullføre setninger og meninger, i det minste der det angår samfunnsmessige ting. Jeg uttrykker meg aldri så uklart som når jeg uttaler meg på instinkt. Mens jeg skriver, foregår det en masse logiske koblinger oppe i hodet mitt som aldri finner veien til tastaturet. Da er det bare Iskwew og et par til som forstår hva jeg mener, og jeg ender opp med å tråkke på tær. Det er virkelig ikke meningen, og jeg håper at de hvis tær jeg tråkker på tar seg bryet med å arrestere meg.

Ikke for at jeg tror det vil komme til å være hovedvekt av samfunnsengasjerte poster det nye året. Det er vel ganske åpenbart at denne bloggen ikke akkurat tilhører "demokratiets nye muskler".

I det nye året skal jeg juge, skryte og leke mer. Jeg skal ta frem min indre fjortis så ofte det lar seg gjøre. (oj, der skremte jeg vekk mine siste to lesere)
Det høres sikkert fryktelig narssissistisk ut. Det har noe med at jeg har tilbrakt tre og halvt år med å dø. I den senere tiden har jeg imidlertid hatt såpass mange nær livet-opplevelser, at jeg tror jaggu 2008 blir et bedre år enn på lenge.

De siste ukene har vært et kappløp med meg selv tilbake til livet. Jeg har funnet en heksedoktor av en kiropraktor som har pumpet meg full av energi. Eller hvertfall såpass mye energi man kan forvente at en skranten kropp klarer å motta. Jeg har lagt på meg fire sårt trengte kilo og aspirerer til å bli småtjukk og kjekk til bikinisesongen.
Foreløpig er jeg mye sliten og ofte gretten, men det er på en annen måte enn i ME-tåka. Jeg håper det er en positiv ting.

Nå har jeg veldig lyst til å åpne opp for miraklene i livet. For det minst ventede og dypest røde.

En annen ting jeg har lyst å gjøre noe med i året som kommer, er å bli mer aktiv i kommentarfeltene. Jeg må bare beklage at jeg ikke har vært den ivrigste der. Alle DarLinkene skal vite at det dere skriver om blir satt stor pris på, og jeg gleder meg til å høre hva dere har å fortelle fremover.

PeACe&Love til dere alle sammen. Keep passing the open windows!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har kanskje gått glipp a noe i ett eller annet kommentarfelt, men jeg klarer ikke å forestille meg at du tråkker på noens tær noen gang. Ikke synes jeg du er uklar heller.

Du får ha et godt nytt år Rockette!

Anonym sa...

Med mine kortvokste tær har jeg ikke merket noen tråkking fra din side, og indre fjortiser trenger frisk luft de også.

Det blir sikkert et godt nytt år (fastlønnede kan ergre seg over at det er to fridager mindre og en dag ekstra siden det er skuddår - de som fakturerer time for time kan derimot se fram til et lønnsomt år)

Rockette sa...

Takk, YeahYeah. og i like måte.
Jeg tror ikke det var så veldig hardt tråkket altså, so no big deal:-)

Goodie, Håkon:-)
Åj, jeg gleder meg. Kanskje blir jeg så velstående at jeg kan spandere en runde på dere alle sammen

Takk for det gamle, begge to

Anonym sa...

Godt nyttår til deg Rocky!
Jeg trodde kiropraktor ikke var tingen for ME, men suverent at det fungerer for deg :D
Lykke til inn i 2008!

Anonym sa...

Jeg kan umulig tilhøre gruppen "siste to lesere", for du skremte ikke meg i alle fall :o)

Ellers er jeg enig med YeahYeah; synes verken du er spesielt uklar eller tåtråkkende, men det er kanskje mest avhengig av øynene som ser/leser..

Mye positivt her Rockette. Jeg håper det nye og nesten ubrukte året blir en skikkelig opptur, inneholdende ikke bare nær livet-opplevelser, men mange fargesterke i livet-opplevelser i tillegg..jaggu!

Rockette sa...

Takketakk - Og takk for det gamle Heidi:-)

Hm, ja nei - det har du nok rett i. Jeg har opplevd å bli dårligere av forskjellig fysikalsk behandling. Men denne kiropraktoren tror jeg er litt alternativ. Han knekker ikke, og så er det visst noe med at han har en tilnærming til de nevrologsike mekanismene - ikke bare muskler og ledd.
Når det er sagt, kunne jeg aldri hatt denne behandlingen for et år siden. Det er for tøft for noen som er helt i ME-kjelleren tror jeg.

Godt å høre, Earlen!
De jeg kanskje har tråkket på er mest gretne gubber (i kommentarfeltet til Isk, f.eks), og jeg er litt usikker på om jeg bryr meg om det... I forrige post var det noen som trodde jeg kimset av akademia. Og det gjør jeg jo ikke! Det er nok heller som du sier, at det er avhengig av øynene som ser...
Og tAkk - fargesterke opplevelser ønskes deg også!

Unni sa...

Jeg teller flere enn to lesere alt jeg, Rockette :-)

Nær-livet opplevelser...

Måtte du og heksedoktoren og andre krefter trå til for fullt i 2008!
Parce que tu le vaux bien...

Lothiane sa...

Godt nytt år, kjære Rocky!

Ingen såre tær her i hvert fall, men så synes jeg heller ikke du uttaler deg uklart eller sårende heller. Kanskje det er ME-huene som funker så bra sammen? :)

All the best, jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent i 2008!
*klemmeklem*

Anonym sa...

"Juge, skryte og leke mer" tror jeg vil skaffe deg flere nye lesere enn den eller de du måtte miste. Jeg vil i hvertfall poppe innom her rett som det er ;o)

Godt nyttår til deg!

Undre sa...

Godt nytt år, Rockette!

Rockette sa...

Åh, Unni du er så skjønn! I like måte. Parce que tu le vaux bien, aussi:-)

Lothiane, er veldig skjønn du også. Beste hue jeg vet om, ME eller ikke!
2008 blir ditt år - jeg kjenner det på meg:-)

Også selveste Goodwill da gitt:-)
Jeg skal skryte og juge så mye at du ikke ønsker å henge i andre blogger!
Hehe, neida, nå skryter jeg fælt. Godt nytt år til deg og!

Rockette sa...

Åj, der var Undris også jo, enda et bra hue. Jøjje:-)
Godt nytt år!

Anonym sa...

Godt nytt år! :-)

og du.. jeg skulle gjerne ha spurt deg litt mer om den kiropraktoren, har du mulighet til å sende meg en mail?

Rockette sa...

Takk i like måte, Cat:-)

Klart jeg kan, men jeg ser ikke mailadressene som blir lagt inn her, og jeg fant ikke mailadresse hos deg.

Du kan maile meg på ariadn (ætt) online (dott) no

Anonym sa...

Takk! :-)Har sendt mail, men det var noe rart med mailprogrammet mitt i dag med masse feilmeldinger. I tilfelle du ikke får den, så treffes jeg på cat@serendipitycat.no!

Rockette sa...

Supert cat. Jeg fikk mail - skal svare når jeg har våknet litt og samlet tankene.