mandag, oktober 22, 2007

Av mange bekker små


Ting blir tydeligere og veier mer når Lillann sier dem høyt. Som for eksempel:

Det vi retter oppmerksomheten vår mot, blir det mer av.

Når ting er for jævlige, gjelder det å fokusere på det som er bra. Det er alltid noe som er bra.

Vi snakket om Random Acts of Kindness og små, fine øyeblikk. Om gleden vi ser i oss selv og i andre. Om handlinger vi gjør for andre, de gode handlingene vi registrerer andre gjøre, og at det gir glede å gi.

I går kom det to jenter i tiårs-alderen på døra mi for å samle inn penger til årets TV-aksjon. De var så åpenlyst stolte å glade over å få lov til å yte noe for en bedre verden, å hjelpe andre barn. Det var så vakkert.

På lørdag ble jeg oppringt fra Amy Winehouse-konserten, for at jeg skulle kunne være med på et vis - og sanse stemningen.
Det var så fint, jeg blir glad av sånt. Tusen takk, H:-)

Jeg har fått lov til å være en støttende venn og samtalepartner, jeg har blitt hjulpet og støttet, jeg har truffet folk som funker og som gjør at jeg vokser i meg selv. Jeg føler meg på mange måter veldig privilegert.

Dette er en underlig tid for meg. Jeg sitter i mitt lille hjørne og observerer verdensbildet, men klarer ikke helt å sette observasjonene i vater for å respondere på dem. De nære øyeblikkene derimot, registreres og verdsettes.

Når dette er over, er jeg rede til å møte verden med smørsiden ut. Det er en fin tanke.
Som mormor* ville ha sagt: Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

6 kommentarer:

=Anja sa...

Du har et ekte boblehjerte du, Rockette:o)
Så godt å se deg bruke ordet priviligert-
Slutt

Lothiane sa...

Jeg får så god følelse når jeg leser postene dine. :)

Takk!

Sexy Sadie sa...

Samme sier jeg.

Ujevne tanker sa...

Det er så fint. Og jeg kjenner meg så igjen, jeg har en forunderlig tid rundt meg jeg også nå, Rockette. Det er pussig, og veldig fint.

Rockette sa...

Thanx, grrls:-)

Peace&Love

Unknown sa...

Jeg tror vi hadde digga å vært på den konserten sammen. Litt småfulle og blide, blant en mengde kjekke menn. Yessiri.


Neste gang :-)