søndag, januar 07, 2007

Vervekampanje

Tenk så kul verden kan bli med små virkemidler. Som å lage en plakat og gå rundt der folk ferdes og dele ut gratis klemmer.
Knallidé spør du meg. Mer klemmer til folket!:-)



The Free Hugs Campaign er i følge Wikipedia et internett-meme som startet i 2004. Kampanjen ble videreført med større oppmerksomhet i 2006 ved hjelp av en video med musikk av det australske bandet Sick Puppies. Mannen i videoen kaller seg Juan Mann. (pseudonym)

Konseptet går ut på å tilby klemmer til fremmede som en tilfeldig handling av godhet; en uselvisk handling hvis mål er å få andre til å føle seg bedre.

The best thing about life is that we are the ones who get to
piece it all together

Mann, 24 år, Australia

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå! Spesielt stilig var den når det skiftet fra svart/hvitt til farger når han fikk den første klemmen :o)

Folkene fra ordensmakten var noe avmålte vil jeg si :o)

Anonym sa...

"Hertz Brinnt"
Jammen Rockette - Uinspirert-Det er jo derfor du skriver så fuckings bra når du skriver!
Free Hug!
Slutt
PS: Kom te Trondhjæm, så kainn vi prat om det!!!

Rockette sa...

Jaaa, ikke sant Iskwew:-)
Og ordensmakten har nå alltid vært festbrems....

Free hug right back @ ya, Anja.
Når jeg har snudd, kommer æ te Trondhjæm:-D

Anonym sa...

Kuuuult!
Æ glæææde mæ!
Så kan vi få tak i Betty og Sadie-
å så lar vi bare humla suse!
Så kan vi sitte i samme rom å skrive kommentarer til hverandre!
Holder kontakten uansett!
Slutt

Anonym sa...

Jeg forstår ikke hvordan du klarer å komme opp med den ene perlen av refleksjoner etter hverandre, men du klarer jo det jo, du gleder ihvertfall en danske med dine tanker. Fortsett med det takk

Anonym sa...

Enig med Zortar!
Men nå skal j holde kjeft!
Slutt

Anonym sa...

Jeg lurer så fælt på hvem du er jeg, siden du har sitert en av sangtekstene mine! :)

Herman

Rockette sa...

Åj, takk zortar:-)

Har jeg sitert sangteksten din, Herman? Æh - hvor da?:-)

Anonym sa...

Gjerne en klem eller to, men jeg liker ikke å klemme fremmede.

Betty Boom sa...

Herlig.

Jeg vil også lage en slik video, jeg tror jeg gjør det!!!!


Hvis du hadde bodd i Trondheim, hadde jeg invitert deg med i min skrive gruppe:Oppkommet, Rockette.

Kan jeg linke til deg, når jeg finner ut hvordan jeg gjør det?'

Betty

Betty Boom sa...

Herlig.

Jeg vil også lage en slik video, jeg tror jeg gjør det!!!!


Hvis du hadde bodd i Trondheim, hadde jeg invitert deg med i min skrive gruppe:Oppkommet, Rockette.

Kan jeg linke til deg, når jeg finner ut hvordan jeg gjør det?'

Betty

Rockette sa...

Gjør det Betty!

Og ja - link gjerne. jeg føler meg beæret

Anonym sa...

For en deilig video! Svart/hvitt til fargeeffekten var genial, og jeg ble skikkelig glad av å se på. Det var vel sikkert meningen også. En god start på dagen! :)