lørdag, desember 31, 2005

Nytt år - nye muligheter

Eller blir det bare same shit, new wrapping?
Jeg håper ikke det. 2005 kan gjerne gå i glemmeboka for min del. Mye av året har gjort nettopp det, takk og lov for det. Skal jeg finne en positiv ting ved å være rammet av ME, må det være den dårlige hukommelsen...

Dagsavisen ønsker velkommen til 2006 med følgende overskrift: 'Den store norske oppturen'
Under overskriften er det listet opp en rekke punkter som forteller hvorfor, og øverst på lista står "Det private forbruket øker"
Hvordan kan det være en positiv greie? Meg bekjent bruker vi allerede for mye, og nordmenn topper lista over verdens søppel-produsenter. Vi forbruker 50% mer enn for ti år siden. Paralellt med dette stiger selvmordsstatistikken, skillet mellom fattig og rik blir stadig større, voldskriminalen øker, vi skylder mer penger, og stadig flere bekymrer seg for fremtiden. Blant annet.

Nåvel. I dag er 2005s siste. Man burde være håpefull og optimistisk. Så jeg velger å tro at i 2006 vil folk bruke tiden til å reflektere over hvordan verden har blitt og kanskje yte sin bittelille skjerv for en bedre fremtid. For oss alle.

Godt nytt år!

Ingen kommentarer: