tirsdag, mars 27, 2007

*sukk*

Det er ett eller annet ved meg som setter gretne gubber i full vigør. Jeg er litt usikker på hva det er. Det kan ikke bare være trynet mitt, for etter jeg begynte med denne nettinga har jeg oppdaget at selv på nett bare MÅ gretne gubber stikke seg fram og påpeke hvor fryktelig de synes jeg er. Jeg behøver ikke en gang å taste med dem, det holder at jeg legger en tanke i en annen bloggers kommentarfelt eller viser et bilde av meg selv på Blink, så kan det være nok til at de synes jeg er arrogant, moraliserende, ekkelt urban, eller bare bent frem uspiselig. Dette blir tilbørlig uttrykt med kuksure kommentarer.

Veldig pussig i grunnen. Og litt slitsomt...

10 kommentarer:

Anonym sa...

... og uten tvil bare til å drite i, Rockette. Det er vitterlig de, og ikke du, som har et problem. Både med det ene og med det andre, vil jeg mene.

Jeg skrev 9 punkter om gjennomsnittskvinner etter en frustrerende periode på Blink. Og der ligger kanskje svaret. Du er jammen meg ikke noen gjennomsnittskvinne! Og det skal bu bare fortsette med å ikke være. For tenk.

Kvinner må

1. Være akkurat passe vakre. Ikke vakre nok, da er vi lite tiltrekkende. For vakre, da er andre menn en trussel.

2. Være akkurat passe slanke. Se: 1.

3. Være akkurat passe intelligente. For intelligente, da er vi en trussel mot mannens selvfølelse. Men ikke så lite intelligente at vi blir kjedelige.

4. Tjene akkurat nok til å ikke være en belastning. Tjener vi for mye (les: mer enn mannen) er det en trussel mot selvfølelsen hans. Å tjene så lite at vi må forsørges, er ikke bra. Vi har tross alt likestilling i dette landet.

5. Ha akkurat passe humor. Men for all del ikke skarp humor som setter menn i et dårlig lys.

6. Velge en delrolle. Altså; ikke være både mor, datter, kvinne, venn og elskerinne på en gang. Det blir for mye. Simultankapasiteten til mannen strekker ikke til.

7. Seksualitet er visst ekstra vanskelig. Der skal vi ikke være erfarne, siden historien vår da blir en trussel. Ikke pågående, for det er mannen som skal jakte. Men ikke uerfarne, for det blir kjedelig. Erfarne, slik at vi vet hva som gir mest nytelse. Men det må for all del ikke være en antydning av at vi på noen måte har skaffet oss denne erfaringen sammen med andre menn. Selv om vi er 43.

8. Sikkert være gjennomsnittlige på mange flere områder.

9. Det er alltid et unntak. En kvinnes bryster kan med fordel være store. Men ikke fake. Okay, det gjør ikke så mye at de er små, men det er brillefint om de er store.

For all del, bevis gjerne at jeg tar feil. Og husk; gjennomsnittet finnes IKKE :o)

Hjorthen sa...

Rart det der. Kan ikke se hvorfor akkurat du skulle være særlig provoserende på gretne gamle gubber? Selv blir jeg jo bare kukblid når jeg får en bloggkommentar fra denne kanten;-)

Rockette sa...

Haha, Iskwew. Veldig bra!:-D

Jeg har i grunnen inntrykk av at den type gretne gubber som tilter på meg er en type kontrollfriker som blir litt ampre av ting som ligger litt utenfor rammene. Det er tydeligvis ubehagelig og må bekjempes.

Hjorten: det er fordi du er et sånt elskelig vesen, skjønner du:-)

Tvilsom Tvisynt sa...

Vis meg de gretne og gamle,
de sure og mutte menn,
de som med alvor og iver
gir seg til sutringen hen.

Gi meg de mutte og triste
de tverre, saktmodige skinn
de som finner opp all driten
og kaster den på min venn.

Sammen skal vi sende
de ekle og dumme nek
til helvete med lappen om halsen
"Vennligst brenn denne grisestek."


Fritt etter, og med store nødrim, en eller annen flinking.

Rockette sa...

*smask* Eirik. Tusen takk:-)

Anonym sa...

Snedig det der, bloggere som aldri er innom bloggen min forteller meg hvor dårlig jeg oppfører meg på nett hver gang jeg har en mening de ikke liker.

Sikkert fordi de ikke har fått seg kuk på en stund.

Lothiane sa...

Såpass. :-O
Måtte innom blink og sjekke om det var noe der... fant ikke så mye, men i dagboka sto jo litt. Snodig det der, men det er alltid noen surmaga gjøker som må finne noe gærnt.

Det er egentlig ganske snodig hvordan noen reagerer på profiltekst. Tidligere hadde jeg ganske mye tekst og der skrev jeg noe om hva slags musikk jeg ikke likte. Det var jaggu noen som måtte kicke på det og kritisere meg fordi jeg trakk det fram. Er det ikke meningen at man skal presentere seg selv da?

Nå har jeg fjerna det meste. Skal fremstå som mystisk fremover.

Rockette sa...

Haha Sadie - sikkert derfor:-D

Ja, ikke sant Lothiane. Hvem er det disse menneskene er som mener de kan drive og sensurere andre i øst og vest?
Min erfaring er at å spille mystisk funker heller ikke. Da er du "overlegen"
:-)

Lothiane sa...

Ha ha, vel... jeg er jo en overlegen blei, så det får heller være. ;)

Nei - jeg skjønner det ikke helt, men det virker som at det er noen som føler seg truffet hvis de liker et eller annet jeg skriver at jeg ikke liker. Og så skal de "forsvare" seg ved å kritisere at jeg tenker som jeg gjør. Gå videre, sier jeg. Det er vel nok av andre mennesker der ute - sikkert noen med samme interesser også. Hvorfor kaste bort tida på meg da? :)

Rockette sa...

Der sa du det Lothiane. De føler seg truffet - det du sier rører i samvittigheten deres, så i stedet for å gå i seg selv skyter de budbringeren...