fredag, mars 14, 2008

Going to rehab

Rocketten er på vei til seters for å gjøre seg fet.

Jeg tror det blir bra, men jeg gruer meg litt, selv om jeg vet jeg ikke burde si det høyt.
For å være ærlig er jeg livredd. Det har jeg igrunnen vært i snart fire år, så jeg vet ikke om jeg er redd eller om det bare er almentilstanden, liksom. Nå har jeg imidlertid sittet fascinert og sett på nyheter på tegnspråk hele ettermiddagen, - da vet jeg at jeg kanskje ikke er helt i vater


Jeg håper det er snille folk der, jeg håper at fjellet og skogen ikke er så skummelt som byfrøkna skal ha det til, (jeg har vært på Google Maps og sett at stedet ligger langt utti huttiheita vekk fra alle andre steder, og tenker at det kanskje er litt som i The Shining), og jeg håper der finnes nettilgang. Dessuten trenger jeg noen i bakhånd som kan komme å bortføre meg om jeg skulle bli dypt ulykkelig eller forfulgt av en psykotisk øksemorder som ser ut som Jack Nicholson...

HHS har advart meg om at det sannsynligvis ikke er urter i siggen til Amy. Det tror jeg kanskje er like greit.

Dette blir bra. Tenk om jeg blir så frisk av all fjelluften at jeg til og med får røde roser i kinnene!

Ha en riktig så glad påske, alle sammen, i tilfelle jeg ikke "ser" dere før.
Peace&Love&Caramellos


7 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh :o) Alle påsker trenger en sort kylling i kurven!

Dette kommer til å bli bra. Du kommer til å komme tilbake for å innta våren.

Ha en fabelaktig tur!

Rockette sa...

Hihi - så du at den sorte lignet på meg?
Tusen takk, Iskwew. Kos deg masse du også!

Anonym sa...

Som regel går det mye bedre enn fryktet - og går det verre blir det en fryktelig morsom bloggpost når det er kommet på avstand...

Har faktisk tenkt på den bloggposten din(Noen går ved siden av meg i mine sko) mange ganger - det er en spennende tekst med mange "lag".

Håper påsken blir full av latter og avslapping og sol og vår og kvikklunch og appelsiner - sender noen av mine nesten 30 grader oppover i din retning!

Anonym sa...

God tur til seters Rockette! Ha en glad påske du også. Fjellet og skogen er ikke skumle når man blir litt kjent med dem, og de psykotiske øksemorderne orker ikke å dra så langt ut i huttiheita. Det er bare juks på film vet du..

Og velkommen tilbake - håper du finner en nettforbindelse et sted på setra, så pausen ikke blir alt for langvarig :o)

Håkon sa...

Fjelluft er i grunnen ganske bra når den kan innhaleres i godt og avslappende selskap. Har sendt inn en søknad om at du bør få laste ned strålende vær hvor nå enn du er.

(Og, Sinsenkrysset var tomt fordi alle kaféene og barene i sentrum var stapp fulle av folk som ikke skulle noe sted.)

Anonym sa...

Dette har du så inni hampen fortjent! Måtte universets alle gode energier komme din vei, og gi deg det løftet som skal til for at du kan si du er bedre!

*Krysser fingre, tær og knær*

Rockette sa...

Det har du helt rett i, Randi. Og takk for ros om "...ved siden av meg i mine sko.."
Jeg _prøver_ virkelig å bli litt mer villmarkskvinne altså, men jeg får det ikke til. Vi kan godt konstatere at jeg def ikke er i mitt rette element. Men det er helt greit. Jeg må ikke være der til enhver tid:-)

Yo Earlen. Nettforbindelsen er sånn passe her oppe i fjellheimen, men nuh klarte jeg sannelig å komme meg på. Jeg kan nevne at jeg allerede har vokst ut av en buksestørrelse, så sannsynligheten for at jeg i det minste blir halvfeit på setra er til stede. Om ikke annet:-)

Håkon: den lufta er veldig ren - og tynn. Jeg har hatt litt pusteproblemer, men etter et par dager og like mange fest-/smugrøyk ble det bedre.
Jeg savner påske-Oslo. Det er deilig når vi har byen for oss selv, synes jeg:-)

Tuuusen takk, søteste HHS! Du får full rapport når jeg er back. Da skal vi på en kafé og drikke skikkelig cortado - bare så du vet det! (du får drikke te da, pigla)
Og ikke knyt knæra for hardt;-)