onsdag, juli 05, 2006

Skyldfølelse

Det var da det slo meg. Akkurat der. Midt i tilsatsen. At jeg må slutte å presse meg selv utfor stupet når jeg simpelthen ikke evner å forsere avgrunnen i to sprang. Ingen kan det.
Det er fullt mulig å stoppe ved kanten. Betrakte utsikten og tenke at dette er her, nå. Slik er det med meg, andre har sine greier, de er ikke nok i seg selv alltid de heller. Det er ok.
Jeg er verdifull. Den jeg er. Det jeg kan. Alt er tilstrekkelig og mer enn nok.

JEG ER BARE DEN JEG ER ...

Nå har lyset gitt opp kampen
Nå har natten gjort beslag
Vi forsvinner inn i søvnen
Drømmer spent om neste dag

Og igjen står jeg tilbake
Som en hage uten trær
Og mens alle andre sover
Er jeg bare den jeg er

Som en rar klovn i et sirkus
Gråter jeg mens andre ler
Det jeg skjuler bak min maske
Er det andre ikke ser

Men når publikum forsvinner
Skifter jeg til ordinær
Som en natt helt uten stjerner
Er jeg bare den jeg er

Hvem vil finne veien til mitt hjerte
Hvem vil finne på å lete her
Jeg er ingen førstepremie
Jeg er bare den jeg er

I en travel hverdag er jeg
En som alle roper på
Og jeg vet når dagen svinner
Skal jeg helt alene stå

Og blant venner vil jeg smile
Jeg er sterk og populær
Like under overflaten
Er jeg bare den jeg er

Hvem vil finne veien til mitt hjerte
Hvem vil finne på å lete her
Jeg er ingen førstepremie
Jeg er bare den jeg er

-Herman Bernhoft-

5 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Er du sliten og kroppen sier i fra så må du ta signalene på alvor. Hvis ikke blir du utbrent.

Rockette sa...

Takk for omtanken søte, sexy Sadie:-)
Hva skal jeg gjøre når du blogge-pauser?

Sexy Sadie sa...

Jeg kommer til å droppe innom ett par ganger hver uke for å sjekke bloggerne mine som jeg kaller dere på bloggerulllista mi. Jeg skal ha eksamen i uke 32 og enda ikke fått dato. Så jeg er nødt til å finne ut av en nettforbindelse sånn dann og vann for å få vite det.

Jeg skal opp i eksamen i emnet Sosial kapital. Det skal bli spennende. Selv om jeg hater hjemmeeksamen.

Egentlig så tror jeg det er litt lurt av meg å ta en bloggepause nå i juli, jeg frykter sterkt for at det ellers hadde blitt mye agurkblogging som Saccarina kaller det. :D

Men du, får du ikke til å ta ferie nå i juli og reise til de greske øyer for litt Backgammon ei uke?

Det tror jeg hadde gjort deg godt.

EarlGrey sa...

Fine betraktninger og et flott dikt.

Håper du får en bra sommer tross alt Rockette. Du har virkelig en imponerende back-katalog - jeg har fått lest meg gjennom det meste nå..

You rock!

:o)

Rockette sa...

Sadie: Jeg ønsker deg all hell og lykke med eksamen. Sosial kapital? Du slette tid, jeg må si du stadig imponerer.
Det blir nok ingen backgammon-turne med det første, men jeg har minner nok å ta frem så det monner. I'm blessed:-)

EarlGrey: Tusen takk:-) Og i like måte. You rock too!

God sommer