torsdag, november 23, 2006

Houston - we have a problem

Åj. Jeg falt visst litt ut av bloggsfæren en stund. Det var ikke bare bloggsfæren jeg falt ut av forøvrig. Men det er en helt annen historie.

Inne i hodet mitt er det en masse ting som vil ut i hendene og ned på tastaturet. De har virret seg sammen til en stor blåknute, og det kan se ut til at det vil ta litt tid å få løsnet på den.

En av grunnene til det er at jeg har måttet bruke ufattelig mye energi jeg strengt tatt ikke har på å forholde meg til folk jeg strengt tatt ikke har lyst til å forholde meg til, og som tilsynelatende ikke vil forholde seg til meg heller.
Jeg har ikke så veldig lyst til å gå mer inn på det. Annet enn at det norske helsevesenet suger big time. Og norske leger er generelt en gjeng arrogante, ignorante slubberter med sosiopatiske trekk. Bare sånn at du vet det om du skulle komme til å bli skikkelig syk. (Bank i bordet, altså)

Jeg vurderer å flytte utenlands igjen. Det norske helsevesenet er i ferd med å ta knekken på meg.
Det er en av grunnene til at jeg blir kjempeirritert på tv-reklamen til Europeiske forsikring der de gjør narr av utenlandske sykehus.

Jeg har vært reiseleder og fulgt minst et hundretall gjester på sykehus rundt om i Europa. Der har de blitt behandlet som konger og dronninger og fått den aller beste omsorg.

Egentlig tror jeg filmene til Europeiske er blitt spilt inn i Norge. Etter egen erfaring ville jeg tippe Ullevål sykehus eller legesenteret Din Lege AS. Der har de samlet alle landets gretne gubber under ett tak. De får dr. House til å fremstå som den mannlige ekvivalenten til Moder Teresa.

Så unnskyld meg mens jeg gjør ørtenhundreogsekstito mantraer og avgifter sinnets energifelt.

Jeg kommer heller tilbake med flere magiske øyeblikk ved en senere anledning.

5 kommentarer:

=Anja sa...

Jeg blir lei meg hvis du flytter til utlandet,Rockette!
Du er en person som løfter meg opp-
Klems ifra Trondhjæm,sjøhh
Slutt

Anonym sa...

Noen ganger må gørra bare ut.

En liten måned med mørketid og så snur sola og det blir vår og sommer igjen.

Rockette sa...

Hei Beate. Jeg er en liten dramadronning... har roet meg ned nå:-)
Takk for omtanken

Anja: Tusen takk. Jeg blir. Helt umulig å reise enda lengre vekk fra de sjarmerende Tronhjæms-klemmene:-D

Jepp Sadie. Tamtetitam. La oss begynne å feire vintersolverv allerede nå:-)

Anonym sa...

Det høres bra ut!

Anonym sa...

Argh, sier jeg bare. Legestanden (med noen hederlige unntak) er en snodig gjeng med arrogante jævler. Men det er kanskje bare jeg (vi) som har vært ekstra uheldige.

Gleden var ekstra stor forrige dagen da jeg traff på vikarlegen på mitt legesenter. Jeg lo meg gjennom hele legetimen og følte meg mye bedre enn jeg har gjort på lenge. Samtidig var han seriøs og gjorde jobben han skulle gjøre. Slett ikke verst. Trenger jeg å si at han ikke er norsk? ;)