fredag, desember 29, 2006

Et år into orbit

Så var et år gått siden undertegnede ble innbygger i Bloggopolis.
Det har vært et lærerikt år, og jeg har blitt "kjent" med mange flotte mennesker jeg kanskje aldri hadde vært så heldig å treffe i det virkelige livet. Jeg har fått innsyn i andres tanker, meninger og tilværelser. Det har vært både berikende og spennende.

I desember 2005 hadde jeg såvidt stablet meg på bena etter lengre tids sykdom. Hodet mitt var ganske tåkete, og jeg følte behov for å få orden på tankene mine - og å kick-starte skriveferdighetene som hadde ligget brakk hele den tiden.
Naturligvis kunne jeg ha skrevet for meg selv, men jeg opprettet en blogg på den store verdensveven i stedet. For å være ærlig trodde jeg ingen ville finne meg her.

Det skal innrømmes at jeg ikke forstod helt hvordan det hele fungerte. Jeg noterte meg at mange kjente hverandre, men jeg skjønte ikke helt hvordan.
Det tok ganske lang tid med smuglesing i andres blogger før jeg deltok i kommentarfeltet. Og når jeg først gjorde det, var det på en måte jeg i ettertid har lært at ikke er helt comme il faux; - med en kort kommentar som "Jaggu" eller noe sånt. Tilgi meg - jeg visste ikke hva jeg gjorde :-) Men sånn gikk det hvertfall til at noen fant meg, og det er jeg glad for. Jeg ble på et vis inkludert i det gode selskap.

Sexy Sadie var den første til å "adoptere" meg. Takk Sadie, for alle fine tanker du har delt med meg i året som gikk. Og takk til alle dere andre som byr på dere selv og som gjør dagene lysere, mer inspirerende og mindre ensomme.

Ett år har gått, og jeg har fremdeles ikke kommet helt i bane. Men jeg er på vei. Og jeg gleder meg til å følge medbloggere inn i det nye året. Måtte det bli et fantastisk, feiende flott et for oss alle sammen!

Peace&Love
I never said I want to be alone. I only said I want to be left alone. There is a whole world of difference
-Greta Garbo-

12 kommentarer:

Anonym sa...

Du betyr mye for meg :-) Fint at du har laget denne blogen :-)

EarlGrey sa...

Jeg har forsåvidt sagt det før, men en god ting kan ikke gjentas for ofte: Takk for en av de mest meningsfulle bloggene jeg har hatt gleden av å lese Rockette!

For meg illustrerer den på en måte alt det som er godt og positivt med dette mediet. Dessuten innehar tekstene dine mange kvaliteter som det ville tatt alt for mye plass å ramse opp her.

Til slutt vil jeg også ønske deg og alle som leser denne bloggen et feiende flott nytt år! Jeg både håper og tror dette blir året du kommer tilbake i bane igjen :o)

PS: Noen ganger er "Jaggu!" den absolutt mest treffende kommentaren til en bloggepost.. Jeg ville i alle fall ikke ha blitt det minste fornærmet ;o)

Anonym sa...

Det heter vel comme-il-faut?

Anonym sa...

Slutter meg til ovennevnte,spesielt Earlgrey
Ps: Yndlingskommentaren min i resp. kommentarfelt brukte å være "Gjesp!",men det falt visst ikke helt i god jord...
Ps2 : Synes forøvrig d er veldig sjarmerende at du ikke er helt i bane
Helt ækte nyttårsAnjaklæm te dæ!
Slutt

Rockette sa...

Du betyr mye for meg også Eirik:-)

Så hyggelig Ida. Jeg er ofte hos deg også og har stor glede av å lese, selv om jeg kanskje ikke sier det så ofte:-) Godt nyttår!

EarlGrey - tusen takk. Du er en engel. Jeg setter stor pris på deg:-) Jaggu...

Anonym: Jeg tror man kan bruke begge deler .(som man gjør/ som det gjøres)
Jeg kjenner jeg for lengst har fått dosen min av den form for flisespikkeri, så det er fint om du holder det utenfor denne bloggen i fremtiden, med mindre du har noe vennlig/saklig å komme med.

Anjaaaaaa, skjønningen:-D
Nyttårsklem right back@ya

Betty Boom sa...

Godt nyttår.

Vi blogges.

Betty

Anonym sa...

Må bare si det:
Såå bra du tok dæ av anonymous!
Slutt

Anonym sa...

Godt nyttår fra meg!

Anonym sa...

Godt nytt år, rockette!

Bloggen din betyr mye for meg! Det er den jeg alltid sjekker hver dag når jeg er på bloggerullrunde til "mine" bloggere.

*Klem*

Rockette sa...

Godt nytt år, Betty:-)

Jah Anja - nå gidder jeg ikke mer etter å ha overlevd julaften med psyko-søs og hakkepirkingen hennes... For alt jeg vet, er det hun som har funnet bloggen min også... Møkkamenneske(r)

Godt nyttårl Alliene:-)

Godt nyttår og big kiss, Sadie:-)

Anonym sa...

Liker tankene dine jeg. Også liker jeg godt å lese dem i tillegg. Jeg tror det henger litt sammen med hverandre :)

Jeg håper på ett nytt og bra 2007. Bedre enn 2006 og bedre enn alle jeg har hatt. Og jeg ønsker deg det samme. Og lykke til, for jeg har blitt fortalt av en person på bussen at man kan ønske noen lykke til i alle situasjoner for det kan aldri skade :)

Anonym sa...

Godt nytt år, Rockette! Bloggpolis er ikke det verste stedet man kan være :o)