søndag, november 25, 2007

Alle vi barna i Bloggerbygrenda

Lin i Fullt hus går i barndommen og ber oss fortelle hva slags barn vi var.

Selv var jeg et temmelig uregjerlig barn. Det synes egentlig veldig godt på bilder. Her er jeg tre eller fire:



Legg merke til blåveisen. Den fikk jeg da jeg ramlet ned fra et tre. Like før hadde jeg holdt på å drukne, fordi jeg stupte uti sjøen akkurat som de store barna og glemte at jeg ikke kunne svømme.

Jeg var fire da jeg rømte hjemmefra første gang. Mamacita påstår det var fordi jeg ikke fikk sjokoladepålegg på brødskiva. Det er godt mulig - jeg var et sukkertroll uten sidestykke, hvilket sikkert kan forklare energinivået.
Å bli fraktet hjem i politibil er litt flaut, men mest kult.

Jeg lekte helst med guttene hos naboen som hadde fem sønner. Vi var pirater, cowboy og indianere og motorcrosskjørere. Men jeg hadde også ei venninne som var om mulig enda mer bøllete enn meg. Vi fikk litt problemer da vi begynte på skolen og havnet i klasse med ei streng lærerinne som syntes vi oppførte oss særs upassende.

Hva slags barn var du?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg var et englebarn ;)

(Godt å se en meme som ikke er et spørreskjema)

Rockette sa...

Var du, YeahYeah?! Hvordan artet det seg?
Velkommen tilbake, forresten. Du har vært savnet:-)

Anonym sa...

Et utforskende barn med litt uflaks.
Sydd sammen mellom 20 og 30 ganger. Første gang jeg forsvant var jeg 9 mnd, det var tidlig vår/sen vinter, og jeg var plassert ute for å sove litt. Tipper de antok det var trygt siden jeg ikke kunne gå.

Anonym sa...

Deg ville jeg nok ha likt å leke med som barn. Du høres ut som om du var et morsomt barn å være sammen med.

Rockette sa...

Ojda, Bjørn Jeg håper det rettet seg til etterhvert?

I like måte Lin!:-)

Betty Boom sa...

Artig, kanskje jeg plukker opp ideen på Betty42.

Anonym sa...

Hm. Denne tror jeg at jeg stjeler.

Rockette sa...

Jaaa, gjør det Betty og Virrvarr. *Gledeseg*
:-)

Lothiane sa...

Veldig fint å lese om deg - og å se bilde av deg som barn.

Jeg var nok ikke like vilter, men jeg var ikke så typisk jentete heller. Lekte stort sett med gutta i nabolaget og med playmobil. Skamklipte Barbie og laget punker av henne. Og så ble jeg flere ganger tatt for å være gutt... det likte jeg ikke, men det var vel ikke så lett å se på meg.

Husker vi lekte en del indianer og cowboy vi også! :)

Anonym sa...

Jeg tror ikke det er gøy å være barn i omgivelser hvor det er umulig å skade seg. Ikke voksen heller forresten.