Kamerat K jobber i en stor og surrete bedrift, som bruker mye energi (og sikkert også penger - tid er som kjent penger) på store og surrete prosjekter og omleggingsprosedyrer.
Den siste hyperinnovative surreideen er at de ansatte ikke lenger skal kalles ansatte. Eller ved navn. De skal kalles "Ressurser". Altså; jobber du på servicekontoret kan du for eksempel risikere å bli ressurs nr. T395487. Ikke Tore Andersen, serviceansatt. Jobber du ute er du ikke tekniker eller installatør, du er "Feltressurs".
Hva er egentlig ideen bak dette? Ikke nok med at de flyttet ut på Fornebu, i komplett åpne kontorlokaler der visjonen var at ingen skulle ha sin faste plass sannsynligvis med en misforstått idé om å skape et dynamisk miljø, men nå skal de ansatte (unnskyld "ressursene") anonymiseres. Nøytraliseres. Robotifiseres.
Nå har sikkert alle skjønt at det er Telenor jeg snakker om. Og som alle vet er mange av Telenors påfunn rimelig idiotiske.
Har du noen gang forsøkt å ringe Telenor "Kundeservice"? Da kommer du til en robottelefon, (muligens Ressurs T430855), og må svare på en rekke inadekvate spørsmål og høre på en rekke irrelevante opplysninger før du kan taste inn et telefonnummer du kan nås på om "telefontjenesten" ikke ga deg svar på det du lurte på. Og da har du brukt ca. 10 minutter tellerskritt.
Fortsett slik, Telenor og dere har snart hverken kunder eller "ressurser"
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar