onsdag, februar 08, 2006

Nyblond og håpefull

Så har jeg endelig blitt blondine igjen, og det var sannelig på tide. Mitt år som brunette har ikke vært det minste festlig, og nå som jeg sitter her med honningstriper i håret, tenker jeg at det er nå moroa begynner.

Dette helvetesåret hvor bare det å komme seg i dusjen har vært et svare strev, har gjort en liten ting som det å gå til frisøren til et stort evenement. Catrine frisør svinser rundt med vante hender, byr på te og slarver om dette og hint. Så langt, så vel. Men så kommer tiden under varmelampen. (For de uinvidde: dette er for å få finere solstriper. Trur eg) Fy søren så kjedelig det er å sitte der. På tannlege- eller legekontoret har de i det minste National Geographic eller Illustrert Vitenskap man kan bla i. Hos frisøren er det glansede damemagasiner. Det ene er til forveksling lik det andre. Hvordan få et bedre sexliv, bli kvitt magefettet/rynkene/solskadene, hva slags jeansrompe har du, her er årets kuleste støvletter, o.s.v. *Gjesp* Alternativet er å sitte å stirre på seg selv i speilet. Med den idiotiske plasthetten på hodet og lyset som faller ned over ansiktet så nesen og posene under øynene dine får Kåre Valebrokk til å likne en glamormodell i sammenligning, er det tross alt bedre å bla i et blad. Dagens utvalgte ble Kamille. De har i det minste dritkule TV-reklamer. Du vet; den med Linn Skåber og hun andre som berter: "seriøst, ass. så mye tekst det er i dette bladet a'. ingen som leser lenger skjønner du. nei, og så mange matoppskrifter. det er ingen som spiser lenger heller".
Nuvel. Jeg fant en test. "Er du shopoholiker?" Jeg visste jo egentlig svaret på det, men jeg tok testen allikevel. Jeg er Shopofob! "Du tar heller en rotfylling enn å fly i butikker, og siste mote interesserer deg midt i ryggen. Men pass på så du ikke blir for sjuskete".

Jepp.

Alt i alt. Jeg tror det blir en morsommere tilværelse fremover. Som blondine. Uten de store shoppingutskeielsene. Det passer meg i grunnen bra:-)

1 kommentar:

Rockette sa...

Vel. Du må nesten vurdere hensikt og konsekvens. Er det nødvendig å krenke blondiner for å redde demokratiet? Er dét å tie med blondinevitser undertrykking av ytringsfriheten, eller simpelthen et tegn på hensynsfullhet?

Blondes have - etter sigende - more fun