onsdag, januar 23, 2008

Tilnærmet fysisk utfoldelse

Det hender man har litt problemer med å forholde seg til første person entall. Noen ganger er det nemlig sånn at første person entall-rollen er litt krevende. Da må man ty til avstand. Avstand kan for eksempel erverves ved utstrakt bruk av man. Livet forklares i slike tilfeller best om det står skrevet i kursiv.

Vår heltinne har vært i Møte. Med dr Økseskaft pluss to til.
Slike (møteivrige) er ikke videre opptatt av å møte andres behov, underlig nok. Altså - de andre; som for eksempel mennesker som er rammet av energisvik og har problemer med å forholde seg til mer enn en person ad gangen.

Slike har alltid kontorer med lysstoffrør. Muligens for at de skal kunne lese Boka bedre.
Andre, som for eksempel mennesker med energisvikt, får litt problemer i rom med lysstoffrør. Det gjør vondt i øynene, vondt i pannebrasken, og er ganske ueffent.

Det er ikke så lett å oppfatte alt om man befinner seg i et rom som er opplyst av lysstoffrør og med flere mennesker som snakker på en gang. Men det hender at man oppfatter litt. Og det kan være mer enn nok. For eksempel kan man lære at "Folk med ME er så engstelige for å utforske grensene sine - så redde for å utfolde seg fysisk".

Selv om man har svikt i energien sin, eller kanskje nettopp derfor, blir man lett litt opprørt over all forutinntattheten som finnes i kontorer med lysstoffrør.

Sinne gir akkurat nok adrenalin til en real utfoldelse.

Man kan lett komme til å oppdra slike.
Forhåpentligvis vil ens utforsking av grenser og tilnærmede fysiske utfoldelse komme andre til gode ved en senere anledning.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det er mulig de som sitter i kontorer med lysstoffrør ikke kommer til å sette like stor pris på utforskning av grenser med nyfunnet energi i fysisk utfoldelse som de kanskje tror, der de sitter i det grelle lyset og ser på personen som NÅ har energisvikt?

Isk
*ser inn i fremtiden*

Anonym sa...

Bah...alt mulig drittprat man må finne seg i da!! Er det mulig!!

Neida, jeg er ikke interessert i å utfolde meg fysisk sjø. Det er bare for gøy at jeg bruker et kvarter på å gå opp trappa der jeg bor fordi jeg må stoppe på hvert fjerde trinn..

*sur*

Anonym sa...

Herregud for noe bullshit de greier å dytte ut av seg. Som om vi er noen persilleblad som helst vil sitte i et hjørne og skjelve og være redde for å gjøre det aller minste. Bah...

Greia er vel at de fleste med ME har drevet med så mye fysisk utfoldelse i håp om å drive (såkalt innbilt) sykdom vekk og for å ta seg sammen.

Jeg håper du fikk tatt dem skikkelig fatt og fortalt dem ett og annet. Og jeg håper det i så fall når inn.

Dette høres virkelig ikke ut som noe godt møte for deg. :(

*trøsteklemme*

Rockette sa...

Hehe, Iskwew. Jeg tror du er synsk. Åpne egen spålinje der borte på hjørnet kanskje:-)

Jah, det ER mulig Cat, kan du tenke deg!
eg kan love deg at dama fikk så hatten passet. Ingen kan sende så drepende blikk som jeg kan:-D

Ja, helt utrolig Lothiane.
Jeg tok dem fatt jeg. På en temmelig kjølig og avmålt måte. Jeg tror budskapet ble oppfattet...

Møtet var greit i den forstand at jeg fikk ut mye sinne som jeg har følt i liknende situasjoner tidligere (da jeg hadde null energi)
Dama fikk raseri over 396 arrogante helsearbeidere rettet mot stakkars seg:-D

Anonym sa...

Ja, det er merkelig at pasienten alltid skal ha forståelse for helsemyndighetens behov for dokumentasjon og møteomgivelser, mens de ikke har noe forståelse for at pasienter har noen behov selv når de faktisk er den syke part...

Slike lysstoffrør er spesielt gjennomtenkt på venteværelset til CT-scanning for å avdekke symptomer på tilstander som gjør pasienten ekstremt lysoverfølsom. Man måtte knyte et sjal over øynene for å holde ut..

Solskygge sa...

Unnskyld Serendipitycat, jeg måtte trekke på smilebåndet av kommentaren din.
-Jada...vi synes det er sååå gøy å bruke griselang tid på ting som normalt sett hadde tatt 2 minutter.

"Trond Viggo og Flode med ME; det hadde tatt laaang tid å pusse de to tenna!" Grr.....

Godt du fikk sendt noen drepende blikk, Rockette. *klapper*

Klem fra meg som heller ikke lysstoffrør.

Anonym sa...

Tjukksokk: Ja, jeg blir bare så oppgitt jeg altså.... Og de må da forstå at det er ikke slik at folk har ME fordi de synes gulvvask er tungt og kjedelig eller noe! Det gjelder jo faktisk de tingene i livet som er morsomt også, som man ikke får til! Baah... *prøve å ikke eksplodere i hodet*