tirsdag, august 08, 2006

Snakk tydelig, jente!

Mamacita hører litt dårlig. Det vil si; hun mener selv at hun hører bra nok. Det er alle andre som snakker utydelig. Hun er "altfor ung" (les forfengelig) til å gå med høreapparat.

(Jeg burde kanskje ikke ironisere over dette, for tilstanden er visstnok arvelig. Både mormor og oldemor måtte snakkes til med ropert over middagsbordet.)

Forleden var Mamacita og Storesøs med meg til utredning. Mens vi sitter der på venteværelset må alt Storesøs og jeg sier gjentas gang på gang og dobbelt så høyt.
De andre ventende prøver å late som ingenting, men jeg merker meg litt småfliring og blikkveksling.
I Dagbladet kommer jeg over en annonse for ett eller annet produkt som skal gi bedre hørsel. Overskriften lyder: "Nå kan jeg høre småfuglene synge".
Jeg viser annonsen til Mamacita som umiddelbart utbryter; "Pffft, jeg hører da småfuglene!"

Jeg spør Mamacita om hun har selektiv hørsel. Hun kan altså høre småfuglene synge, men ikke når Søs og jeg snakker til henne.

Mamacitas forklaring er enkel: "Søs har sånn raspete røykestemme og Rockette mumler."

Jaja, de er morsomme i den alderen:-)

4 kommentarer:

Sexy Sadie sa...

Hvor gammel er mamacita? Er hun kommet i trassalderen for 2 gang? LoL

Rockette sa...

LOL:-D
Ja man skulle tro det. Hun er bare 64 og egentlig ikke en sånn vrang gammel dame med stokk, men det der med høreapparat blir simpelthen for mye for henne...

Sexy Sadie sa...

He, he, he. Mødre...

Anonym sa...

Kjære vakre deg.

Gi Mamacita en slik pakke i julegave a, og hvis hun ender opp med å bruke den og hører fuglene kvitre enda bedre si fra til meg, en (snart) gammal mann som på grunn av litt utagerende sprengstofflære i militæret (inne i klasserommet er det dårlig ide å fyre av sprengstoff, selv om det bare var under opplæring :-D) også hører fuglene dårlig.

Selv er jeg jo alt for forfengelig (i dyp motsetning til din Mamacita) til å prøve noe slikt. Men jeg så annonsen jeg også, og tenkte at "her har de enda en gang funnet noe lurium for å tyne de siste kronene ut av enfoldige sjeler". Men hva hvis det virker da gitt? Hva hvis de enfoldige for en gangs skyld kan høre fugler og jeg ikke?